söndag 31 juli 2011

42.2 km

42.2 km är långt. Jätte långt! 21.1 km alltså en halvmatathon är inte så långt. 21.1 vet jag att jag klarar av och den distansen har jag sprungit och tränat för länge. Skall dock dubbla distansen och då handlar det om att sammarbeta kroppsligt och mentalt. Att få in känslan i huvudet och kropp att 42.2 km inte är speciellt jätte långt utan helt ok. Och där är jag inte än. Det blev extra tydligt när jag satt på bussen från Stavsnäs till Slussen igår och det står 42 km till Stockholm... och den resan var lång, jätte lång! Tur är väl att det idag är 349 dagar kvar till 14 juli 2012.

Med systerkärlek
Anna

1 kommentar:

  1. Men syrran det kommer gå lätt lätt lätt du är snabb snabb snabb. Vilket man knappast kan säga om bussarna. Läk nu bara tån ordentligt!
    Puss Mia

    SvaraRadera