onsdag 10 augusti 2011

Tränings-schema

Blött och 12 grader "varmt" imorse när jag sprang 12 k i skogen, rätt schyst springväder ändå. Jag ska springa Lidingöloppet, det långa på 30 k i slutet av september. Jag och två fantastiska mammor ska göra klassikern ihop. Allt började med att vi skulle göra tjejklassikern, men efter ett simspass med våtdräkt i Vättern kände vi att varför inte köra den långa klassikern på en gång?! Det gick ju så lätt lätt lätt att simma!!! Så dagen efter (fyra dagar före start) ändrade vi anmälan till Vansbrosimmet och tog oss ann 3 km simning. Vi fixade faktiskt simningen i fula orange simmössor. Otroligt roligt att simma. Så nu är vi igång med klassikern och nästa etapp är alltså lidingöloppet. 


Jag började springa för ett år sen på riktigt igen efter många års vila och tre barn. Syrran peppade mig att köra Göteborgsvarvet i våras, min första halvmara någonsin. Lika jobbigt som jag misstänkt men så otroligt mycket roligare än jag vågat tro! Syrran och jag ska springa igen nästa år. Jag har bara "sprungit på" utan någon plan, jag jobbar heltid och har en man som också jobbar fullt och så dessutom 3 grabbar med skola och hockey/fotboll/innebandy träningar så mitt sätt att få in träning är att springa till och ibland från jobbet. Det blir inte så jätte långt varje gång men det BLIR AV och det blir många pass!! Men så nu inför Lidingö tänkte jag prova att tränings schema. Jag hittade 3 olika på Lidingöloppets hemsida och valde mellan: "bas" "van löpare" eller "elit", tänkte först ta upplägget för "van löpare" men backade snabbt efter genomläsning av träningsmängden!!!!! Dessutom var måltiden 2:45, vilket jag inte ens gör i drömmen. Det blev Bas-programmet: http://www.lidingoloppet.se/Documents/Lopning%20for%20alla%20träningsprogram/Lidingoloppet_Bas_8v.pdf
Även här är träningsmängden STOR mycket mer än vad jag är van men nu tusan ska jag försöka! Jag har inte tränat med tränings schema på säkert 20 år så det känns riktigt kul! Idag var det 12 k på programmet och jag körde 12 k i ett riktigt blött och tungt spår med tunga ben efter helgens långpass på 19k. Mina nya Nike Lunar eclipse sitter fantastiskt på foten och klarade även av blötvädret :-)

Blött i spåret


Nöjd efter avklarat pass!

Imorgon vila och Liseberg.
Puss o gull Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar