torsdag 11 augusti 2011

Träningsschemat var det ja...

Jag har alltid velat göra som du syrran. Följa ett riktigt träningsschema för att nå ett speciellt mål i en speciell tävling x antal veckor bort. Men jag kan ju inte det. För jag har 7-9 klasser i veckan på lovely Gerdahallen och kan därför inte springa på det. Eller kan jag kankse det?
Hur som helst så har jag myssprungit på tok för mycket i sommar. Inte alls fått in de där intervall och kvalitetspassen som jag vet att jag behöver för att bli en bättre löpare. Så det får jag nog sota för på Midnattsloppet 10 k på lördag. Min drömtid är på 40 blankt blir snarare 41.30 om jag får gissa.
Dock är det nu 6 veckor kvar till Lidingöloppet och jag har alltså 6 härliga höstveckor på mig att förbättra mig som löpare och få en bra tid.
Skall därför på mina 2 löpardagar i veckan fredagar och lördagar lägga in ett distanspass och ett intervall pass enligt schema. Söndgara är min vilodag.

Vecka 1 (Vecka 33)
Fredag
10 * 20 sec sprintintervaller * 2
20 sec vila mellan intervallerna och 5 min vila efter de första 10.
Lång uppvärning
Lördag
45 min vanlig distanslöpning

Återkommer självklart med kommentarer och nästa veckas sträningsprogram.

Med systerkärlek
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar